O firmie

Jesteśmy czołowym importerem węgla kamiennego z Federacji Rosyjskiej. Zdobyte doświadczenie oraz kontakty biznesowe umożliwiają współpracę tylko z tymi kopalniami, które oferują najwyższej jakości węgiel. Fakt ten jest gwarancją spełnienia oczekiwań nawet najbardziej wymagających klientów.

Poznaj naszą historię

Historia

  • Rok 2001

    Rozpoczęcie działalności

    Spółka została powołana w 2001 roku. Strategicznym celem była wówczas realizacja inwestycji polegającej na budowie bazy przeładunkowej i składowej węgla, zapewniającej przyjmowanie dostaw tego surowca bezpośrednio z Federacji Rosyjskiej. Aby sprostać tym wymaganiom została podjęta decyzja o lokalizacji terminalna w miejscowości Chruściel gm. Płoskinia położonej w odległości około 13 km od granicznego przejścia kolejowego Mamonowo – Braniewo.

  • Rok 2003
    - 2009

    Ukończenie budowy terminala - Chruściel i dalszy rozwój infrastruktury kolejowej

    Od 2003 roku na teren spółki Bartex mogły wjeżdżać pierwsze szerokotorowe pociągi z Federacji Rosyjskiej, a kolejne lata współpracy z rosyjskimi dostawcami węgla zaowocowały podpisaniem długoterminowych kontraktów na dostawy węgla.

  • Rok 2010

    Licencjonowany przewoźnik kolejowy

    W celu zapewnienia kompleksowych usług spółka Bartex od 2010 roku posiada licencję na przewozy kolejowe towarów. Własne lokomotywy oraz wagony pozwalają na większą niezależność na rynku przewozów towarów. Każdy kolejny rok, to nowe inwestycje w tabor kolejowy.

  • Rok 2017

    500 000 ton węgla

    W tym roku obrót spółki Bartex przekroczył ponad 500 000 ton węgla kamiennego co świadczy z jednej strony o wysokiej jakości oferowanego towaru, a z drugiej strony o dużym zaufaniu wśród naszych partnerów biznesowych.

  • Rok 2018

    Laureat nagród Forbesa

    Zajęcie I miejsca w 2018 roku w konkursie „Diamenty Forbesa” na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.

  • Rok 2021

    Obsługa transportu intermodalnego

    Podjęto działania mające na celu umożliwienie obsługi transportu intermodalnego. Budowa dodatkowych torów przeładunkowych i zakup maszyn do szybkiego przeładunku kontenerów pozwolą na poszerzenie oferty spółki Bartex o przeładunki intermodalne.

Konsekwentne inwestowanie w rozwój Spółki spowodowało, że obecnej spółka Bartex w swoim taborze posiada 5 lokomotyw oraz 100 wagonów typu węglarki. Rozbudowana infrastruktura kolejowa pozwala na prowadzenie czynności załadunkowo/ rozładunkowych bezpośrednio na przylegające, utwardzone place składowe umożliwiające składowanie do 150.000 ton materiałów sypkich, w tym węgla.

Skład celny, własny sprzęt załadunkowy i wyładunkowy, transportowy oraz przesiewacze do węgla o dużej wydajności umożliwiają z jednej strony optymalizację kosztów własnych, co czyni naszą ofertę handlową szczególnie atrakcyjną, przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej jakości oferowanych przez Spółkę usług i towarów.

Zapraszamy do kontaktu

Wiadomość wysłana. Dziękujemy.